Generelle oplysninger:
Wienberg Guld & Sølv
ejes og drives af: AM Wienberg Aps
Trindsøvej 6, 1
8000 Aarhus C
CVR. nr. 39598558
am@wienberg-guld.dk
Telefon nr. 71905689
Firmaet er etableret i 2018
Bestilling af varer på wienberg.dk
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, eller i weekenderne, vil blive behandlet den følgende hverdag. Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden, samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter med mindre andet oplyses.
Når du handler med wienberg-guld.dk indgås handelsaftalen på dansk.
Levering og forsendelse
Wienberg-guld.dk leverer dine varer i hele Danmark. Desværre leverer vi ikke til Grøndland og Færøerne, heller ikke mod merbetaling.
Der er altid fri fragt når du handler på wienberg-guld.dk
Det er dit eget ansvar, at holde øje med trackingnummeret og få afhentet pakken i rette tid.
Uafhentede pakker kommer retur til os indenfor ca. 14 dage. Ønsker du ikke genforsendelse, bliver du opkrævet kr. 100,- for returneringen, da vi opkræves betaling for at returnere den uafhentede pakke.
Betaling
På wienberg-guld.dk kan betales med:
- Visa/Dankort
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard/Eurocard
- Mastercard Maestro
- Mobile-Pay
- ViaBill
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er sendt fra butikken. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Vi tager forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgte varer.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos wienberg-guld.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
- Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal afgives på mail til am@wienberg-guld.dk.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ubrugte vare retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering skal varen være i ubeskadiget original emballage. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har betalt for varen retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (dog ikke evt. fragtomkostninger), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt i butikken.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeshop, til posthus eller med DAO
Reklamationsret:
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på wienberg-guld.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Wienberg Guld & Sølv
Trindsøvej 6, 1
8000 Aarhus C
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Wienberg Guld & Sølv. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.